Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Monday, April 11, 2011

aLaHai IsterriKu sorang belum tambah 2



 Laki talipon, Yang oii... Abang kat kedai mamak ni... Awak nak pesan apa-apa?
 Bini jawab,Takmau bang, lalink diet...

 Laki pon balik umah, goyang tangan tak beli apa-apa...
 Sampai umah, tengok bini tarik muka moncong mcm cencorot
 Siap majuk-majuk... Lari tido bilik sebelah....

 Bila laki query balik,
 Kan tadi awak yang takmau pesan apa-apa yang oiii....

 Bini jawab,
 Memangla orang kata takmau apa-apa...
 Tapi belikan jerla apa-apa....
 Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....

 Eh, bini akuni... Yang mana satu nih?
 -----------------------------------------------------------------


 Laki talipon bini,
 Petangni awak nak masak apa Yang?


 Bini jawab,
 Alaaahhh.... Hari-hari kena masak, penatlah bang!
 Balik keja ni Abang makan siap-siaplah


 Laki pon, balik keje.. Singgah kedai mamak
 Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya.
 Sampai umah, sendawa bau kamben...
 Tiba-tiba... Bini jerit panggil suh makan!
 Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,
 Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!

 Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,
 Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!
 Merajuk lagiiii... Tido bilik sebelah lagi.....!!
 Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?

 ----------------------------------------------------------------

 Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah!
 Bini abang penat tau nak kemas umah semedang
 Awat abang tak kuar pi mancing ker... Pi main bola ke...
 Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih

 Si laki punyala seronok weeiii....
 Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta...

 Bila dah siap, kuar bilik...
 Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa...
 Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?

 ----------------------------------------------------------------

Bang, ujung mingguni balik kampung nak?
Abang keja lah yang....
Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,
Pastu abang balik la KL balik
 Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
 Esoknya, laki pon start keta... Nak balik KL.

 Baru sampai Taiping, talipon berbunyi... Bini dia talipon.
 Abang bila nak balik ambik kitorang bang?
 ----------------------------------------------------------------

 Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau
 Abang tak kesian bini abang ker...
 Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer
 Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang...

 Laki pon, dengan muka rebel.... Masuk bilik rahsia... Lipat kain

 Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetiba jer kena petir plak..
 Apa awak lipat kain mcm ni banggg?
 Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?
 Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?
 kenapa spender ni awak lipat tiga?
 kenapa? kenapa? kenapa?

 ---------------------------------------------------------------
 Nah hambik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju...
 bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi....

 Nak bagi pakai baju mana ni Yang...? <--- laki tanya
 Alah abangni... kan baju anak ada 8 bakul tu...
 pakaikan jerlah baju mana-mana pon...
 bukan ada org nk tengok ponnn...

 Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju....
 Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg!
 Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah?
 kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha...

 ----------------------------------------------------------

 Kesian lelaki... otak lurus sgt... xleh bengkang bengkok sket.



5 Rakyat DDCzone Berkata -kata:

hafiz hafizol said...

haha.. 2 la.. len kali pahamkan bini betol2..

jia said...

hahaha... :D

jia said...

suami jangan lah lurus sangat...
isteri pulak cakap tu kasi terang sikit.. :)

frhna ! said...

HAHAHAHA . padan muka

Along Usop said...

bini yang sengal...
tensen idop!! argghhh!!.. =p