Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Friday, November 28, 2014

Azmin Ali kata PM mungkir Janji, Mana janji Pakatan mansuh KIDEX dengan Langat2



Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak  memungkiri janjinya untuk memansuhkan Akta Hasutan 1948.Sehubungan itu, Azmin berkata, janji yang pernah dibuat oleh Najib sebelum ini hanyalah untuk meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya.

"Dia tidak menunaikan janji yang dia (Najib) nyatakan sendiri sebelum ini untuk memansuhkan Akta Hasutan."Kalau ikut rekod, ada beberapa kali dia telah berjanji (untuk mansuh) menjelang pilihan raya.

"Sekarang kita, rakyat akan melihat watak sebenar perdana menteri yang buat janji hanya untuk meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya dan tidak ada kesungguhan untuk melakukan transformasi," katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di Shah Alam.

'Pertahan Islam bukan dengan akta zalim'Selain itu, ditanya berhubung pengukuhan akta yang dikatakan bertujuan melindungi kesucian Islam, Azmin berkata mempertahankan agama tidak boleh dibuat melalui akta yang “zalim”.

"Yang mempertahankan Islam bukan dengan satu peruntukan yang zalim, yang tak ada kebebasan dan moral.“Islam itu agama yang suci dan murni yang menjamin kebebasan hak individu sebagai insan. Bukan guna akta zalim untuk kekang kebebasan rakyat," kata ADUN Bukit Antarabangsa.

Kenapa umum di AGM Umno?

Bagi ADUN DAP, Datuk Teng Chang Khim berkata, beliau mempersoalkan pengumuman yang dibuat di Perhimpunan Agung Umno oleh Najib.Menurutnya, sebagai seora

ng pemimpin, Najib sepatutnya membawa perkara itu di Parlimen terlebih dahulu sebelum membuat pengumuman kepada seluruh ahli Umno.

Katanya, tindakan Najib itu dilihat hanya untuk membuat provokasi dan memperolehi sokongan daripada orang Melayu."Seharusnya perkara sebegitu penting dibangkitkan di Parlimen dulu, bukan di Perhimpunan Agung Umno kerana undang-undang ini dibuat di Parlimen.

“Sepatutnya wakil rakyat dimaklumkan dulu perkara ini untuk dibincangkan sebelum kerajaan ambil sebarang tindakan untuk menggubal undang-undang itu."Ini adalah satu taktik politik untuk memperolehi sokongan orang Melayu kepada Umno. Ini bukan satu pentadbiran yang baik," katanya lagi.

Rani: Ada OK, tapi kena adilSementara itu, bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Othman. pula memberikan perspektif agak berbeza dalam isu itu."Saya tak kisah. Memang (akta seperti itu) sepatutnya ada akta yang sebegitu. Tetapi masalahnya sekarang, sejarah telah memberitahu kita apa yang mereka buat dengan akta hasutan ini.“Kalau orang dia (Umno), lepas. Tak kena apa-apa pun. Kalau kita buat sikit, terus kena Akta Hasutan," katanya.

Ketika ditanya adakah beliau bersetuju sekiranya Akta Hasutan dikekalkan, Abdul Rani berkata:
"Perlu ada. Tetapi sepatutnya ditambah baik. Saya setuju akta itu tetapi dia (akta itu) mesti adil," kata ADUN Meru itu lagi.



Thursday, November 27, 2014

Allah MusLim VS Allah Non Muslim


Allah tu bukan nama tuhan.. bukan maksudnya tuhan,, Allah tu tuhan orang islam...sibuk ja orang kristian nak balah pasal nama Allah ni sebab senang diaorang nak pesongkan akidah islam..senang nak letak nama allah dekat church..atas nama allah bawah ada jesus...letak nama allah dekat  salib ..sila pahami apa itu islam.. dari start jadi islam da sebut nama allah.. dalam al-quran ada berapa ratus perkataan allah berbanding bible yang xde sebut  perkataan allah pun..

"TIADA tuhan yang disembah melainkan ALLAH, nabi Muhammad pesuruh ALLAH"

dalam bahasa arab "ilah tu baru maksudnya tuhan" dan ALLAH adalah Allah



Wednesday, November 26, 2014

Korea Selatan haramkan monopod, denda RM89,000 atau penjara
























Sekiranya bercadang untuk melawat Korea Selatan, lupakan hasrat mahu selfie menggunakan batang selfie atau monopod kerana penggunaannya diharamkan sama sekali.

Ia adalah kerana kebimbangan bahawa fungsi bluetooth peranti berkenaan yang tidak benar-benar diuji boleh menyebabkan kerosakan pada telefon bimbit.

Jika ditangkap oleh pihak berkuasa boleh didenda sehingga RM89,300 atau tiga tahun penjara.


Tuesday, November 25, 2014

NUFFNANG CPUV : Altel Digital Campaign


What is Altel Prepaid?
Altel is the latest prepaid mobile service that allows you to make calls, send text messages via SMS or use data services.

What are the services provided?
Altel provides prepaid telephony services such as Voice and SMS, mobile Data and IDD calls.

Where can I purchase an Altel SIM Pack?
You can purchase Altel SIM Packs at all major outlets nationwide. Just look for the Altel logo at an outlet near you.

How much does an Altel SIM pack cost?
Altel SIM packs are sold at a retail price of RM7 each and comes pre-loaded with RM5 worth of airtime credit.

What is the validity of the SIM pack?
All Altel SIM packs come with 30 days of validity upon successful registration. You must reload by the 30th day to ensure services are not disrupted.

Where can I reload Altel credit?
You can reload Altel credit at all major outlets nationwide. Just look out for the Altel logo at an outlet near you.

What are the Altel reload denominations and validity?
Altel reload denominations are priced at RM5, RM10, RM30 and RM50.

Validity
RM5 – 5 days
RM10 – 20 days
RM30 – 60 days
RM50 – 90 days

Note : Thanks to Nuffnang and  Altel Digital Campaign because sponsored us through Nuffnang CPUV Ads
tag: nuffnang cpuv, nuffnang ads Altel, Digital, campaign,Nuffnang CPUV,


NUFFNANG CPUV : Mi Sedaap Cup Noodles Dig


Thanks to nuffnang and wing food coz give me opportunity to advertise your ads here.  Mi Sedaap Cup Noodles Dig is latest product from wing food. Now we can enjoy  Mi Sedaap Noodles in Cup. I like this mee sedap because the taste is soo amazing. Always but this products if i visit supermarket here in malaysia. It cheap from other brands and it also tasted good.

Mi Sedaap is one of the leading instant noodles brand.  Mi Sedaap has received widespread acceptance due to its ground breaking good taste approach and famous for its springy noodles and the “kriuk-kriuk” crunchyness fried onion.  Now, Mi Sedaap is available in cup packing to serve your busy lifestyle and carry together when on the go.
  1. Mi Sedaap Goreng Cup Noodles (83gr) - Familiar exquisite qualities of Mie Sedaap range with its ultimate good taste and springy noodles that serve you awesome eating enjoyment with its famous crunchy Kriuk Kriuk fried onion.
  2. Mi Sedaap Soto Cup Noodles (77gr) - Soto soup flavor the origin taste of Indonesia with natural spices and lime leaf that increase soup taste with a fresher mouth feel.  Soto flavor also completed with vegetables and Bal - Bal chewy vegetarian meats (made of nutrious soy bean) that serve you a balance meal intake.
  3. Mi Sedaap Baso Special Cup Noodles (72gr) - Baso Special also known as meatball, is made from good qualities ingredients & nutrious soy bean.  Meatball soup serving with its famous springy noodles gives you double sensation of delightful taste enjoyment.

LATEST FLAVOUR FROM MIE SEDAP
Here comes the new Mie Sedap:  Mi Goreng Ayam Krispi TVC. 
Krezz Krezz Krispinya Rangup”! 

video

Note : Thanks to Nuffnang and  Mi Sedaap Cup Noodles Dig1 Degree because sponsored us through Nuffnang CPUV Ads
TaG :  Nuffnang CPUV, Mi, Sedaap, Cup, Noodles, Dig, Mee sedap, sedap, mee sedap Nuffnang CPUV, Mi, Sedaap, Cup, Noodles, Dig, Mee sedap, sedap, mee sedap


Monday, November 24, 2014

Undang2 Pelik Dunia : Dilarang Meninggal Dunia?



ANEH dan pelik! Itulah ungkapan sesuai untuk mengambarkan mengenai undang-undang yang terdapat di sebuah bandar terpencil yang berada di kepulauan Artik di Svalbard, Longyearbyen Norway.

Manakan tidak, hanya di bandar ini penduduknya di larang untuk meninggal dunia.Bagi yang 'melanggar' undang-undang ini, ia dikategorikan sebagai melanggar undang-undang. Yang pastinya menjadi satu persoalan besar, kenapa tidak boleh meninggal dunia di Longyearbyen?

Menurut Wikipedia, larangan tersebut hakikatnya bersebab kerana tanah di Longyearbyen merupakan tanah permafrost.Dalam ilmu geologi , permafrost adalah suatu jenis tanah yang terletak di lintang tinggi atau yang berada di sekitar kutub utara dan selatan. Tanah jenis ini berada di titik beku pada suhu 0 darjah Celsius.

Tanah-tanah jenis permafrost akan muncul atau terbentuk ketika suhu sekitar mencapai rata-rata -2' Celsius. Tanah permafrost biasa ditemui di sebahagian besar Siberia, Kanada, Alaska dan Greenland.Justeru sekiranya mayat dikebumikan di kawasan berkenaan, mayat tidak boleh hancur atau reput seperti mayat-mayat yang dikuburkan dikawasan lain di dunia ini.

Sebagai penyelesaiannya, bagi siapa saja yang meninggal atau kerana sakit, kemalangan atau lain, mayat yang bersangkutan akan diangkut dengan menggunakan kapal atau helikopter dan dibawa ke Pulau Utama Norway.Bagi sesiapa yang dalam keadaan tenat bolehlah pergi kawasan lain selain daripada Longyearbyen.

Serba sedikit mengenai Svalbard, menurut Wikipedia Longyearbyen merupakan penempatan terbesar dan pusat pentadbiran di Svalbard, Norway.Pada tahun 2008, bandar ini mempunyai jumlah penduduk seramai 2,040 orang.Ia terletak di lembah Longyeardalen dan di pinggir Adventfjorden serta di teluk Isfjorden yang berada di pantai barat Spitsbergen.

Sejak tahun 2002, Majlis Tempatan Longyearbyen bertanggungjawab sebagai sebuah majlis perbandaran tempatan seperti menyediakan kemudahan, pendidikan, jabatan bomba, jalan raya dan pelabuhan.Kediaman Gabenor Svalbard juga berada di bandar yang antara paling utara di dunia ini.