Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Friday, April 10, 2009

Dunia ini hanya sementara......

Assalamualikum....
Nie merupakan post yg ketiga aku hantar... Sbenarnya aku nk ucap terima kasih kat admin @ yang buat blog nie sbb dia dah wat aku jd minat untuk menulis kat blog.... Ye la sblum ni aku ada gak blog sendiri tp xdupdate(xlarat nk update)... Tiba2 bila admin buat blog DDC dan pastu rmai plak yg view, minat tu dtg balik...Tq la pd admin dan kwn2 dia yg bantu wat blog nie...
Smalam aku ada terbaca kat shoutbox nie yag kate aku nie mcm2 bgus2... Aku pun xnk komen apa2 sbbnya bg aku setiap org ada macam2 perangai... Ada yang suka dan ada yang xsuka... Tp aku rs xsemua yg tak suka bila aku tulis bab2 agama kat dalam blog nie... Bg aku sekurang2nya ada gak pengisian rohani untuk yg muslim. Lg satu biarla blog nie nmpak variasi skit. Ada post pasal persatuan, pasal diri sendiri, pasal kelas n lain2... Betul x? nie pandangan aku la... Xtau la pandangan kwn2 yang lain... Jd aku harap kwn boleh kritik apa yang aku tulis atau ada yang nk berkongsi idea pasal apa2 sahaja untuk sama2 kita berkongsi ilmu dan pandangan...:)

okla sebenrnya kali nie aku nk post pasal Satu Firman Allah S.W.T. dalam Al-Quran ayat 64 yg bermaksud:

"Kehidupan dunia ini adalah ibarat hiburan dan permainan semata-mata. Kehidupan akhiratlah yang sejati (sebenar-benarnya) kalaulah mereka mengetahui."


Ada orang yang hanya memikirkan hidup saja dan segalanyanya untuk mencari wang dan kekayaan, sehingga lupakan kampung akhirat. Padahal hidup didunia nie hanya sementara saja. Maka seolah-olah hidup di dunia sebagai bermain dan bersenda gurau dalam sedikit waktu, sedang hidup yang sebenarnya ialah di kampung akhirat kerana di sanalah tempat tinggal yang kekal selama-lamanya. Sebab itu perlulah setiap org menyediakan persedian dan bekalan, untuk kampung yang kekal itu iaitu dengan beramal soleh dan membuat kebaikan kepada manusia serta mengajak manusia kepada kemakrufan dan mencegah mereka dari kemungkaran... Oleh itu jgn la disebabkan dunia kt bergaduh sesama manusia, oleh kerana dunia kita lupa kewajipan kepada ibadah kita, oleh kerana dunia kita lupa tanggungjawab kita pada agama. Oleh kerana dunia kita lupa halal dan haram... InsyaAllah dengan kita membaca terjemahan ayat nie mudah2han ada perubahan di dalam diri kita...Jgnlah kita terlalu asyik mengejar dunia sedangkan bagi Allah dunia hanyalah permainan semata-mata... So fikir-fikirkanlah...
posted by: guest313


0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: