Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Monday, October 23, 2017

FAKTA SEJARAH : MELAYU BUKAN ASAL DARI INDONESIA.. INDONESIA ASALNYA DARI KELANTAN


Bangsa indonesia selalu claim melayu/malaysia asalnya dari indonesia. Tapi mereka lupa, fakta sejarah melayu bukan asalnya dari indonesia dan orang indonesia sendiri asalnya dari sri vijaya dan srivijaya adalah dari kelantan malaysia.

Ini bermakna, rakyat indonesia asalnya dari kelantan, cina, hindu. Bangsa melayu asalnya dari campuran India , China dan bukannya dari Indonesia. 

Jadi rakyat indonesia baca fakta melayu telah ada di malaysia di kedah tua dan sebelum wujud indonesia lagi ia sudah ada di malaysia.

Jangan buta sejarah, melayu telah ada dalam malaysia lebih lama dari indonesia lagi.

Memang ada fakta sejarah parameswara datang dari indonesia, tapi indonesia sendiri dari Srivijaya Kelantan.. maksudnya asal parameswara adalah dari anak cicit sri vijaya dari kelantan malaya.

INDON? : SINGKATAN DARI INDONESIA
INDO : BERMAKSUD INDIA

why so serious ?.. hahahha 





+ indonesia dari kelantan + malaysia bukan dari indonesia + indonesia dari srivijaya kelantan + malaysia bukan indonesia + sejarah melayu + melayu asal dari india dan china + melayu ada sebelum indonesia + melayu telah lama dari indonesia + rakyat indonesia asal malaysia










0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: