Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Monday, July 7, 2014

Bertudung?.. BeRFesyen?? .. Kenali Kesalahan Ketika Bertudung


Kadang kadang banyak faktor orang bertudung.. ada yang takut bapak.. ada yang ingin berfesyen.
ada yang saje saje je nak try. ada yang memang baru dpt hidayah.. yang paling tak tahan ... hari tu ada nampak pempuan ni..comel je.. dia pergi tandas..keluar tandas.. hilang tudung tadi.. dah mcm BO***** dah pulak.. hilang da manis mula-mula tadi..pasti naik moto ngan bf dia ... xde benda nak komen. just nak bgtau sehelai tudung 1000 tahun neraka. kiralah korunk nyer rambut berapa helai. kakakka..


Kesalahan bertudung
  1. Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan/atau hujung rambutnya.
  2. Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat atau sekolah sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.
  3. Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.
  4. Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh dilihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.
  5. Bertudung tetapi dengan ‘T-Shirt’ berlengan pendek.
  6. Bertudung tetapi baju kurungnya terbelah kainnya.
  7. Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda’.
  8. Bertudung tetapi menampakkan bahagian hadapan anak rambut.
  9. Bertudung tetapi tidak menutup kaki (memakai stokin). Kaki juga adalah aurat wanita.
  10. Bertudung tetapi tidak menjaga batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan.
  11. Bertudung tetapi penuh dengan hiasan di kepala yang menarik orang lain untuk melihatnya.
  12. Bertudung tetapi menggunakan wangian berlebihan.
  13. Bertudung tapi memakai kasut bertumit tinggi yang menghasilkan bunyi apabila berjalan, jesteru menarik perhatian orang sekeliling.
  14. Bertudung itu hanya apabila memasuki kawasan masjid, menghadiri kenduri perkahwinan atau arwah.
  15. Bertudung hanya apabila hadirnya “lelaki yang bukan ahli keluarga”. Apabila bersama sepupu lelaki, tidak perlu bertudung, sedangkan apabila kita bersalaman dengan mereka pasti terbatal wudhu’ kita. Dengan itu, sepupu lelaki adalah bukan mahram dan wajib menutup aurat di hadapan mereka.
  16. Bertudung, tetapi menayangkan foto tidak bertudung di alam maya (e.g. Facebook).
  17. Bertudung tetapi memakai make-up yang berlebihan.
  18. Bertudung tapi membuat perkara XXXX dengan bf
Aku perhati atau melihat dalam syurga , maka aku dapati kebanyakkan penghuninya terdiri daripada golongan orang-orang susah,dan aku melihat didalam neraka maka aku dapati kebanyakkan penghuninya ialah golongan WANITA. [ hadis Riwayat Bukhari ]

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”[Surah Al-Ahzab : 59]


1 Rakyat DDCzone Berkata -kata:

Elvy Nellysha said...

hehehe.. thanks! i like this entry...in shaa Allah, akan perbaiki nanti ^^

singgah sini..jom folo, komen n klik tabung..will do the same to you! .. :)