Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Monday, August 21, 2017

Sukan Sea KL 2017 Kecoh : Bendera Indonesia Terbalik




Kementerian Luar Wisma Putra mengeluarkan kenyataan rasmi memohon maaf kepada Indonesia berhubung kesilapan dalam mencetak bendera negara itu secara terbalik di dalam buku rasmi cenderamata pada pembukaan Sukan SEA ke-29 semalam.
"Bagi pihak kerajaan Malaysia, Kementerian Luar melahirkan rasa kesal atas kesilapan yang tidak disengajakan yang dilakukan oleh jawatankuasa penganjur Malaysia (MASOC) atas salah penerbitan bendera Indonesia dalam buku cenderamata rasmi itu"
"Juga bagi pihak kerajaan Malaysia, kami memohon maaf kepada kerajaan dan rakyat Republik Indonesia.

MY COMMENT
saya amat respect pada presiden indonesia kerana dia lebih terbuka dan pemaaf atas kesilapan kecil ini.
warga indonesia juga lupa ke sebelum ni masa di sukan sea games 2011 kalian juga ada pasang bendera malaysia yang terbalik yang memang gagal total. Takde pun kerajaan malaysia nak gigih paksa suruh minta maaf. Warga indonesia juga ada salah pasang bendera sendiri. Harap semua maaf memaafkan satu sama lain dan fokus persahabatan kita sekian lama..


SUKAN SEA 2011 PALEMBANG PASANG BENDERA MALAYSIA TERBALIK


Semoga kita kekalkan persahatan ini selamanya 
malaysia๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’• indonesia



0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: