Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Friday, December 19, 2014

Nuffnang CPUV : Pentax Cameras Awareness























Pada 2013, Ricoh Imaging Co. tampil dengan lensa terbaiknya dengan pelancaran Pentax K-3. Ricoh Imaging Co. memperkenalkan siri DSLR terbarunya, Pentax K-3 yang diperincikan dengan fungsi simulator anti-aliasing – inovasi hebat yang dicipta khusus untuk K3.

K-3 turut dilengkapi sensor imej terbaru APS-C-size CMOS (23.5mm x 15.6 mm). Ciri itu turut digabung dengan engin memproses imej PRIME III – yang melonjakkan kemampuan pemprosesan imej sekaligus mengurangkan bunyi bising secara efisyen. Hasilnya, kualiti gambar berkualiti tinggi walau dalam suasana terlalu terang.

Ia semestinya berita baik kepada jurugambar professional dan peminat dunia fotografi yang ingin mengurangkan kesan beralun pada imej secara efektif tanpa perlu memasang penapis optikal anti-aliasing pada kamera.Inovasi canggih itu member pilihan kepada pengguna sama ada menggunakan penapis atau tidak sewaktu merakam pemandangan dan objek.

LCD mudah lihat 3.2 inci dengan anggaran 1,037,000 dot (dalam nisbah 3:2) dan kaca tempered pada panel depan sebagai jaminan ketahanan.

Begitu juga dengan binaan dipanggil air-gapless di mana tiada ruang udara antar alapisan LCD, mampu mengurangkan kesan pantul balik dan penyebaran cahaya yang menjadi penyebab gambar kabur sewaktu penggambaran luar bangunan. K-3 turut dilengkapi kemudahan tayangan imej yang kelihatan „hidup‟ sewaktu gambar diulang tengok.

Pentex juga ada mengeluarkan kamera anti debu yang mana amat berguna untuk peminat yang tidak sukakan debu melekat di badan dan lens kamera mereka.


Jom terjah apa lagi kamera menarik dari pentex Malaysia

Note : Thanks to Nuffnang and  Pentex Camera Awareness  because sponsored us through Nuffnang CPUV Ads

Tag : nuffnag CPUV, Nuffnang CPUV : Pentax Cameras Awareness, Pentex, nuffnnag, cpuv, pentex ads, camera pentex, pentax malaysia.


1 Rakyat DDCzone Berkata -kata:

Hafiz Hafizol said...

gempak gila Pentax nie.. \0/