Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Thursday, June 12, 2014

Kenali Siapa Di Dalam Matawang Asia Tenggara?..

Jom kenal kenal dengan arwah arwah yang ada dalam matawang sekitar malaysia ni. Korunk pun bukan tahu pun sape diaorg ni.. so admin nak dedahkan secara xclusive bak kata kau.. hahaha.. jom kita terjah .. muka muka popular di dunia ni..


1. Malaysia

Al-Marhum Tuanku Abdul Rahman Ibni Al-Marhum Tuanku Muhammad (24 Ogos 1895 - 1 April 1960) adalah Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan yang merupakan Yang di-Pertuan Agong Pertama Malaysia. Baginda memerintah dari 31 Ogos 1957 sehingga kemangkatannya pada 1 April 1960.



2. Singapura

Tun Yusof bin Ishak (12 Ogos 1910 - 23 September 1970) adalah Yang di-Pertuan Negara Singapura yang kedua dan terakhir serta Presiden Singapura yang pertama. Beliau dilahirkan di Padang Gajah, Trong, lebih kurang 18 batu dari Bandar Taiping, Perak Darul Ridzuan, Malaysia. Bapanya, seorang keturunan Minangkabau, berasal daripada Sumatra Barat dan ibunya dari Langkat. Mereka berhijrah ke Pulau Pinang dan setelah itu ke Perak, Malaysia.




3. Brunei

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Hassanal Bolkiah Mu'izzadin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Omar 'Ali Saifuddien (lahir 15 Julai 1946) merupakan Sultan dan Yang Dipertuan Negara Brunei ke-30 dan Perdana Menteri pertama negara tersebut. Baginda juga adalah anakanda sulung kepada Sultan sebelumnya iaitu Al-Marhum Sultan Omar 'Ali Saifuddien III. Selain menjadi seorang Sultan dan Perdana Menteri Brunei, baginda juga menjawat jawatan sebagai Menteri Pertahanan Brunei dan Menteri Kewangan Brunei.





4. Thailand

Bhumibol Adulyadej (Bahasa Thai: ภูมิพลอดุลยเดช diputerakan pada hari Isnin, 5 Disember tahun 1927 adalah raja Thailand yang terkini dan digelar "Yang Agung" (Thai: มหาราช, Maharaja). Baginda juga dikenali sebagai Rama IX. Bhumibol telah memerintah sejak 9 Jun 1946 dan menjadi raja yang paling lama berada di takhta kerajaan Thai.




4. Indonesia

Sebab banyak sangat.. aku malas nak amek pot.. ahahhaa.. korunk cari sendiri ah..






0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: