Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Monday, May 26, 2014

Sultan Ahmad Shah Bersara dari FAM sebagai PRESIDEN


SHAH ALAM: Penyandang presiden Persatuan Bola Sepak (FAM) Sultan Ahmad Shah hari ini mengesahkan menarik diri daripadamempertahankan jawatan itu pada Kongres Tahunan ke-50 FAM, hari ini.

Ketika membuat pengumuman itu, baginda bertitah ia adalah atas faktor usia dan ingin memberi laluan kepada barisan pimpinan baharu untuk menerajui badan itu.

Mengakui 30 tahun menerajui FAM sebagai tempoh yang panjang, Sultan Ahmad Shah bertitah baginda telah mencuba sedaya upaya untuk membawa bola sepak negara ke tahap lebih gemilang.

“Keinginan untuk teruskan hasrat dan harapan ini masih terus membara. Namun, atas sebab usia, hakikatnya bola sepak memerlukan nafas baharu.

“Atas hakikat ini saya ambil keputusan untuk maklumkan menarik diri daripada bertanding jawatan presiden hari ini,” titah baginda dalam ucapan perasmian kongres itu di sebuah hotel di sini.
Perlu kepimpinan baru

Menurut Sultan Ahmad Shah, 83, FAM kini memerlukan barisan kepimpinan baharu bagi menentukan masa depan dan hala tuju bola sepak negara untuk menjadi lebih dinamik. Baginda menerajui FAM sejak 1984.

Pengumuman penarikan diri baginda itu menjurus kepada pertembungan satu lawan satu antara anakandanya, Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah yang juga timbalan presiden FAM dan Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ).

Pemenang akan diputuskan menerusi pengundian melibatkan 39 perwakilan daripada 14 persatuan bola sepak negeri yang diberi peluang membuat dua undi untuk setiap satu jawatan (28 undi), serta daripada Angkatan Tentera (2), Polis (2), FA Melayu Malaysia (2), FA Cina Malaysia (2), Majlis Sukan India Malaysia (2) dan Persatuan Jurulatih Malaysia (1).

Bernama

Komen saya :

Baguslah pikir macam tu.. sultan pun da berumur.. boleh laa pasni tingkatkan aktiviti amal ibadah pula. :)


0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: