Update Paling Cepat Hanya di FaceBook

Selamat Datang Ke DDCzone .. Blog Yg Update Setiap Hari.. Kalau nak tengok TV 1,2,3,7,8..Klik Gambar Chatroom tu p/s: minta JANGAN LUPA LIHAT DAN KLIK IKLAN PENAJA DDCzone. Banyak benda Menarik dari penaja kami. Iklan kat Sidebar tuh... Terima kasih..Hurmm... Sesaper nak Ping Blog boleh ke Group FB DUNIA BLOGGER..sila klik dan ping blog anda disana ok... Tq

Wednesday, May 11, 2011

Buzz lightier~ Cool


Sejak dulu lagi manusia cuba untuk terbang seperti burung. Sejarah modern menunjukan Wright Brothers, Orvile dan Wlibur adalah pencetus awal konsep pesawat untuk manusia terbang seperti burung. Manakala di dalam sejarah Islam, Ibnu Firnas adalah manusia pertama yang di katakan telah mengahasilkan teori konsep terbang seperti burung kira-kira pada abad ke-8 di Sepanyol. Namun, setelah sekian lama manusia tidak terbang seperti burung, namun usaha tersebut tidak terus diam begitu saja. Manusia modern abad ke-21terus mencipta pelbagai alatan demi untuk terbang bebas seperti burung di udara.

Jika sebelum ini pereka dari Kanada mencipta 'JetLev' iaitu alat berkuasa air untuk terbang di tasik . Berikut adalah gambar bagaimana Yvess Rossy bersama rakan-rakanya mereka alat bernama 'JetMan' yang cuba terbang di Grand Canyon mengikut konsep terbang ala Buzz Lightyear.



   


0 Rakyat DDCzone Berkata -kata: